Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (e-mail και webmail)

Εισαγωγή

Η υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιτρέπει σε κάθε χρήστη να λαμβάνει και να στέλνει ηλεκτρονικά μηνύματα, μέσω της προσωπικής του διεύθυνσης: username@ihu.gr. Για κάθε χρήστη, ο κεντρικός διακομιστής αλληλογραφίας (mail server) διατηρεί μία θυρίδα όπου αποθηκεύονται τα ηλεκτρονικά μηνύματα του χρήστη, μέχρι εκείνος να τα διαβάσει και να τα διαγράψει. Η διεύθυνση του διακομιστή αλληλογραφίας είναι mail.cm.ihu.gr.

Ενεργοποίηση της Υπηρεσίας

Η πιστοποίηση ταυτότητας των χρηστών για την πρόσβαση στο σύστημα Ηλεκτρονικής Αλληλογραφίας (https://webmail.cm.ihu.gr) γίνεται μέσω της Υπηρεσίας Καταλόγου (Directory Service) του Ιδρύματος.

Ο εξυπηρετητής LDAP της Υπηρεσίας Καταλόγου χρησιμοποιείται ως η κεντρική βάση αποθήκευσης των στοιχείων ταυτότητας (λογαριασμών) των μελών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας και παρέχει λειτουργίες ταυτοποίησης χρήστη για μία σειρά από υπηρεσίες που παρέχονται από το δίκτυο του Ιδρύματος, μεταξύ των οποίων εντάσσεται και η Ηλεκτρονική Αλληλογραφία.

Η βάση δεδομένων του εξυπηρετητή LDAP ενημερώνεται αυτόματα σε καθημερινή βάση με τα στοιχεία του εκπαιδευτικού προσωπικού και των σπουδαστών που έχουν λογαριασμό στο σύστημα Ηλεκτρονικής Γραμματείας του Ιδρύματος.

Ενεργοποίηση λογαριασμού Email από φοιτητές:

Οι φοιτητές που δεν έχουν ήδη λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μπορούν να ενεργοποιήσουν μόνοι τους το email τους επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα: http://emailactivation.cm.ihu.gr.

Πρόσβαση στην παραπάνω διεύθυνση παρέχεται και μέσω της αρχικής σελίδας του WebMail https://webmail.cm.ihu.gr.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ενεργοποίηση είναι να έχει ο φοιτητής ιδρυματικό λογαριασμό.

Όσοι φοιτητές δεν έχουν ιδρυματικό λογαριασμό μπορούν να το ενεργοποιήσουν μέσω του συνδέσμου: https://uregister.ihu.gr/

Τρόποι πρόσβασης

Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται μέσω των πρωτοκόλλων POP3 και IMAP, ή μέσω WEB MAIL.

POP3 και IMAP

Για την πρόσβαση στον Mail Server υποστηρίζονται τα πρωτόκολλα POP3 και IMAP. Στις ρυθμίσεις που θα κάνετε στο πρόγραμμα που χρησιμοποιείται για αποστολή και λήψη αλληλογραφίας (π.χ. Outlook Express, Windows Mail, Thunderbird κλπ) ορίζετε ως "Διακομιστή Εισερχόμενης Αλληλογραφίας" και "Διακομιστή Εξερχόμενης Αλληλογραφίας" (ή όπως αλλιώς τυχόν τους αναφέρει το πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε) τον mail.cm.ihu.gr και επιλέγετε το πρωτόκολλο POP3 ή IMAP. Αν το πρόγραμμα σας ζητήσει την πλήρη email διεύθυνσή σας δίνετε το username@ihu.gr, αντικαθιστώντας με το δικό σας username.

Τέλος για να είναι δυνατή η αποστολή μηνυμάτων θα πρέπει να είναι τσεκαρισμένη και η επιλογή "Απαιτείται έλεγχος ταυτότητας από το διακομιστή" στην καρτέλα "Διακομιστές" των ιδιοτήτων του λογαριασμού σας.

WebMail

Με τον τρόπο αυτό παρέχεται στους χρήστες η δυνατότητα πρόσβασης στο mail account, μέσω Web. Η διεύθυνση που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε είναι η https://webmail.cm.ihu.gr

Η πρόσβαση μέσω Web προσφέρει όλες τις δυνατότητες των κλασικών προγραμμάτων για e-mail και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να έχει κανείς πρόσβαση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του εύκολα, γρήγορα και κυρίως με ασφάλεια από κάθε σημείο του δικτύου, ιδίως όταν βρίσκεται μακριά από το ΔΙΠΑΕ Σερρών.

Οδηγίες διαχείρισης Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου

Η δημιουργία του site και πολλές από τις υπηρεσίες που προσφέρονται από αυτό, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Προηγμένες Ψηφιακές Υπηρεσίες για τον Πολίτη και τον Σπουδαστή στο ΤΕΙ Σερρών» (MIS 304280). Συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Μακεδονία-Θράκη".

Εγχειρίδια χρήσης - Βοηθήματα
Εγχειρίδια χρήσης - Βοηθήματα